Neretai įmonių vadovai pagalbos pradeda ieškoti sausio–gegužės mėnesiais, siekdami uždaryti finansinius metus. Deja, buhalteris tokioje situacijoje gali tik konstatuoti „po fakto“ atliktus veiksmus ir pasiūlyti sprendimus tik ateinantiems metams.
Kad išvengtumėte netikėtų rezultatų „po fakto“, verta ruoštis metų finansiniam uždarymui dar metų pabaigoje. Finansinės ataskaitos parodo įmonės būklę ir stabilumą. Kad finansiniai skaičiai būtų kuo tikslesni, pateikiame kelis punktus, padėsiančius pasirengti balansui:
- Pasiruoškite metinei skolų inventorizacijai.
Peržvelkite įsipareigojimus: galbūt yra neapmokėtų sąskaitų arba sumokėtų/gautų avansų, kuriems trūksta pagrindžiančių dokumentų. Susiderinkite skolų likučius su pirkėjais ir tiekėjais. Šis procesas leis įvertinti įmonės mokumo lygį. - Peržvelkite ilgalaikio turto apskaitą.
Įsitikinkite, kad visas turtas įtrauktas į apskaitą, atitinka ilgalaikio turto pripažinimo kriterijus ir kad tinkamai apskaičiuotas nusidėvėjimas bei amortizacija. Ilgalaikis turtas užtikrina stabilų verslo pagrindą. - Patikrinkite atsargų likučius.
Kasmet būtina atlikti inventorizaciją. Įvertinkite, ar sandėlyje nėra prekių, kurios „užšaldė“ įmonės apyvartines lėšas. Analizuokite atsargų pelningumą, spręskite, kokių prekių atsisakyti ir kokius kiekius reikėtų padidinti. Atsargų judėjimo analizė prisidės prie spartesnio įmonės augimo. - Pajamų ir sąnaudų patikra.
Užtikrinkite, kad visos pajamos ir sąnaudos būtų tinkamai apskaitytos pagal galiojančius įstatymus. Tai būtina siekiant tiksliai apskaičiuoti mokesčius uždarant finansinius metus. - Atlikite kontrolinį balanso patikrinimą.
Išspręskite visus neatsakytus klausimus su buhalteriu. Pateikite trūkstamą informaciją, dokumentus ir sutartis, kad būtų galima kuo tiksliau vesti apskaitą. Analizuokite tarpines ataskaitas, kad metų uždarymo procesas būtų efektyvesnis.
Finansinės ataskaitos pateikia ne tik daugybę skaičių, bet ir daug atsakymų. Po jų sudarymo būtina pereiti prie kito žingsnio – finansinių ataskaitų analizės ir prognozių.
Norint užtikrinti stabilų ir efektyvų verslo augimą, būtina atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:
- Planavimas ir analizė.
Analizuokite praėjusių metų rezultatus, kad galėtumėte priimti teisingus sprendimus ateityje. Identifikuokite problemines vietas, kurias reikėtų taisyti, išsikelkite naujus tikslus bei uždavinius. Modeliuokite situacijas, kaip tam tikri sprendimai galėtų paveikti Jūsų verslo rezultatus. - Biudžeto kontrolė.
Siekdami išvengti apyvartinių lėšų disbalanso, planuokite jų srautus. Sudarykite planą, įvertinkite svarbiausius metų įvykius, apskaičiuokite prognozuojamus mokesčius, didesnes investicijas ir pirkinius. Tokia strategija padės išlaikyti stabilų trumpalaikį turtą, kuris yra svarbus kasdienėje įmonės veikloje. - Svarbiausi metiniai uždaviniai:
- Peržiūrėkite atliekamų paslaugų/parduodamų prekių kainodarą.
- Įvertinkite personalo atlyginimų struktūrą.
- Analizuokite sutarčių sąlygas su tiekėjais ateinantiems metams.
Kad metinių ataskaitų, planų ir prognozių sudarymas būtų paprastesnis, svarbu skirti dėmesį savo verslo buhalterinei apskaitai arba pagalvoti apie bendradarbiavimą su mūsų komanda. Teisingai vedama buhalterinė apskaita yra vienas pagrindinių įrankių siekiant sėkmingo verslo.
Visais iškilusiais buhalterinės apskaitos klausimais galite konsultuotis:
Telefonu: +37067979666
El. paštu: info@finteo.lt